úterý 15. července 2014

Dovolená u moře 3. 7 – 13. 7. 2014

Takže jak už jsem zmiňovala, pozastavení bylo kvůli dovolené u moře v Chorvatsku. Tak teď je tu konečně můj deníček.

3. 7. brzo ráno - asi v 6:15 hod. jsme dodávkou a s mými příbuznými vyjeli na jedenáctihodinovou cestu k moři do Chorvatska. Cesta byla dlouhá, ale dala se přežít, protože jsem měla u sebe v autě  dvě malé kabelky, ve kterých bylo dohromady 10 mých MH: Draculaura (SO), Frankie (GR), Clawdeen (RM), Cleo (B), Abbey (SCOF), Lagoona (SS), Robecca (DC), Toralei (CB), Mewlody a Purrsephone a ještě jsme cestou poslouchali písničky. No, asi se ptáte, jaktože jsem si vzala na dovolenou Lagoonu, kterou dostanu až na svátek. Já se totiž táty zeptala, jestli si ji už můžu rozbalit a vzít k moři, že ji tam musím vyfotit, je to dcera mořské obludy a ještě v tom oblečku se dokonale hodí k moři. Tak on že teda nakonec jo. (Ale teď jsem Lagoonu šoupla už zas zpátky do krabice a až na svátek ji dostanu, to bylo jen na tu dovolenou.) Tohle byla moje čtvrtá dovolená u moře v Chorvatsku.

Dovolenou jsem si hodlala pořádně užít a taky že jo. Užila jsem si ji fakt hrůůůůžasně. Koupali jsme se v moři a plavali (jak jinak), na pláži jsme koupili nafukovací lehátko ve tvaru rakety a míč s "ostny". S míčem jsme si ve vodě házeli, plavali jsme ve vodě "normálně" i na lehátkách (teta se strýcem a bratrancem mají 2 nafukovací lehátka). Táta se potápěl celou dovolenou se šnorchlem a vylovil spoustu věcí: například krunýře od ježovek, mušle (malé i velké), krabí klepeta, dokonce i jednu zašlou minci z dob Jugoslávie, která je asi z roku 1968!! Já s bráchou máme taky jeden šnorchl, kterej jsme si půjčovali a já s ním při "šnorchlování" viděla nějaké rybky, zelený krunýř od ježovky, který mi táta pak vylovil, kameny porostlé řasami, mořské okurky (blééé) a další věci. Zkoušela jsem "šnorchlovat" i z lehátka xD...Šlo to!

Celou dobu pobytu u moře jsme byli ubytovaní v apartmánu. Já jsem tam samozřejmě měla foťák, takže jsem fotila, fotila a fotila. Nafotila jsem hodně fotek  s dvěma kočkami, které tam byly a s mými monsterkami. Taky moře jsem fotila a pár fotek mám i s mými příbuznými. Dál jsem natáčela videa (myslím, že všechna jsou s kočičkami).

Velká kočka, která tam byla spolu se svým koťátkem se jmenuje Linda a její roztomilé černo-šedo-bílé koťátko se jmenuje Buco. S bráchou jsme si s kočičkami hráli a mazlili se s nimi a hladili je. Taky tam chodila jedna velká tlustá šedo-černá kočka, ale ta tam byla jen párkrát a hodně tam chodil rezavý kocour a koťátko.

Když jsme se zrovna neopalovali na pláži, nebo se koupali v moři a byli jsme na apartmánu, tak jsem si vymalovávala pár omalovánek Monster High, vytištěných z internetu a nakreslila jsem jednu další kresbu: Toralei Coffin Bean. Nebo jsem si četla a luštila v časopisu Mateřídouška, který jsme si tam vzali.

Jezdili jsme také do Vodic (to je přístavní město), kde jsme si dávali výbornou obří zmrzlinu. Moje oblíbená je citronová a ze zelených jablek. Jinak krom těchto dvou příchutí jsem měla taky višňovou zmrzku, borůvkovou, tiramisu, jahodovou. Ve Vodicích jsme si taky s bráchou vybrali suvenýry.

9. 7. jsme se koupali a dováděli v moři jako obvykle, ale večer v 22:00 hod. nám začínala plavba skleněnou lodí (GLASS BOAT) a konec měl být ve 23:30. Bylo to úžasné a nezapomenutelné dobrodružství, při kterém (bylo tam celkem 30 lidí) jsme seděli na lavičkách kolem skleněného dna lodi, kterým jsme pozorovali podmořský svět a dívali se pod hladinu. Přes prosklené dno lodi jsme spatřili během plavby ježovky, mořské okurky (fuj a ještě byly na každém metru!), kameny a útesy, které byly většinou celé porostlé (např. řasami), korály (myslím že to byly korály), nějaké ty rybky a i HVĚZDICE!!! Třeba červené hvězdice, ty nejčastěji. No a viděli jsme úhoře :-O (teda já ne :(, nevšimla jsem si ho) a záchod (ten jsem taky přehlídla xD)! xDDD V moři také byli kabely a na některých místech byl útes a pak sráz dolů, takové vodní "propasti", nebo "kaňony".  A když jsme byli jen pár metrů od jednoho ostrovu, tak tam byla hloubka 8 metrů!! :-OOO  Ten ostrov byl skalnatý a prý na něm před pěti lety byli osli (to nám říkal kapitán).
Opravdu mi to bralo dech. Ta úchvatná podívaná na dno moře a jeho krásy.....
Kapitán nám k tomu něco říkal (chorvatsky, takže jsem rozuměla jen trošku). A syn toho kapitána se pak potápěl (prostě skočil z té lodi - ona nebyla až tak velká) tam kde nebyla největší hloubka a potápěl se pod tou lodí! Vylovil 2 hvězdice (červenou a větší béžovou), mořskou okurku, vzácnou škebli a i ježovku. Všechno když to postupně lovil, tak vždy proplul pod skleněným dnem a ukázal nám to pod vodou. Všichni jsme mu tleskali a nadšeně výskali. Ten pán (syn kapitána) neměl dýchací přístroj, tak se musel pokaždé vynořit na hladinu a nadechnout. Když měl všechny zmíněné věci vylovené, potápěl se jen tak pod dnem lodi, kterým jsme ho viděli. Jakmile se přestal potápět a vylezl na loď, kapitán nám všechny úlovky ukázal a mohli jsme si na ně sáhnout. Já si sáhla na mořskou okurku – byla slizká! :-P :-S
A už nastal pomalý konec, kapitán všechny lidi až na naši rodinu vysadil v Tribunji (to je rybářské město) a s náma jel až do Vodic (ty byly kousek od vesnice s naším apartmánem).
Byla noc a my jsme pluli zpět do Vodic velkou rychlostí a na moři byly vlny, které loď rozrážela a proplouvala jimi. Já jsem se dívala ven na moře a okolní města. Ta cesta po moři ve mě vzbudila ohromující nekonečný úžas. Bylo to fakt mega-galakticky úúúúúžasné, voltážové a velkolepé!!!
Byl to zážitek, který se zapíše do dějin mého života........
Byl to zážitek, který ve mě zanechal ohromující úžas a já na to hleděla s otevřenou pusou........
Byl to zážitek, díky kterému jsem měla možnost spatřit svět jinak a nahlédnout do tajemství moře.......
Byl to zážitek, na který nikdy nezapomenu!....................................................................





13. 7. ráno nás vzbudil táta, protože byl čas odjezdu domů. Nasnídali jsme se (měli jsme koblihy, stejně jako celou dovolenou jsme je mívali na snídaně). Jenže byla předtm bouřka a pořád strašně pršelo. No lilo jako z konve... Asi za hodinu přestalo pršet, tak jsme se ještě rozloučili s panem domácím (zapomněla jsem zmínit, že jsme každý den na večeři grilovali maso, ňam) a paní domácí a vyjeli domů.....

Cesta byla přííííííííííšerně dlouhá a nejvíc se táhla, když už zbývaly jen 2 hodiny do konce. Cestou jsme z rádia a cédéček poslouchali písničky, některé blbé, ale i některé dobré, jako například Rihannino Crazy, La la la od Shakiry, Roar od Katy Perry.

A když jsme dojeli domů, objali jsme se i s babičkou a dědou a vyprávěli jsme zážitky.

Uf, jejda...asi jsem zrovna sepsala celou knihu s názvem Dovolená u moře...

7 komentářů:

  1. Bože můj! To je fakt celá kniha! :O Ano, "asi" jsi ji sepsala. :P
    Páni, musela sis to náramně užít, :) tou lodí bych chtěla taky někdy jet :D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo! Jo a pardon, zapomněla jsem ještě na pár věcí :P : Potom jsme jeden den ještě jeli do Šibeniku (další město) a dali jsme si tam zmrzku a byli tam příííšerně drahé suvenýry. No a taky boží náušnice (podle mě): Žluté chobotničky, které byly skleněné. Ale byly drahé, tak jsme je nekoupili. A taky to tam byl hotový ráj bot. (P.S.: Něco pro naši partu :P xD.) Úúúžasné boty: třeba černé na jehlovém podpatku a když šla (to bylo ale ve Vodicích) kolem jedna ženská na botech s tak vysokým klínkem, že by se mohl směle měřit s boty Monster High, mamka říkala: "Podívej, ty jsou jak ty tvoje Monster High."

      No a ještě mám (celkem) dlouhé tmavě růžové šaty z pláže (chodila tam totiž jedna paní a prodávala šaty, já jsem si je vyzkoušela (zkoušela jsem si ještě stejné akorát ve světle fialové barvě) a potože se mi moc líbily, koupili jsme je :)).

      A poslednívěcí kterou jsem zapomněla zmínit (nj, zážitků bylo tolik, že jsem i pár zapomněla napsat) je, že jsme si 2 x půjčovali šlapadlo (chorvatsky PEDALINA). Bylo to skvělé a po skluzavce jsme se s bráchou v jednom kuse klouzali do vody.

      Uff

      Vymazat
  2. A to je všechno? Delší to nebude? :P
    Šibenik zní celkem srandovně, jako šibenice :P .
    Ty náušnice musely být superové.
    Jééé, botýýý! xD Hmm, musely být kráásné, ale tak akorát na vymknutý kotník, protože MH mají fakt velké podpattky (a klínky) .
    A budeš ty šaty nosit i do školy? Ty světle fialový by si určitě Kája koupila, jelikož má ráda fialovou :P .
    A to byly šlapadla do vody?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, šlapadla do vody.
      Přesně: botýýýýýý xDDD. Jj, krásné a je to pravda...

      He he, vtipný koment. :)
      Ach jo, my jsme teda pětka! :) :D xDDD

      Asi je budu nosit do školy. Jj, ty by se Káji hodily :-).

      Vymazat
  3. A jak ty šlapadla vypadaly? Jako šlapací skůtr? :P
    :D xD
    Díky :D
    No to jo :P :D xD :)
    Supr, :) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, vypadaly jako..jako....no, jak to popsat? Jako (byl na nich nápis FERARI) taková loďka/kabriolet se skluzavkou.

      Vymazat